November 25, 2010

cara TERMUDAH untuk boot Windows 7 dari USB/ DVD

Image
Windows 7 USB/DVD Download Tool 1.0.24.0


file ISO Windows 7 mengandungi semua installation files Windows 7 yang telah digabungkan ke dalam satu file. setelah mendownload ISO Windows 7, and perlu copy file tersebut ke dalam medium(USB flash drive, DVD) yang membolehkannya di install ke dalam laptop or desktop.  software ini membenarkan anda copy file ISO Windows 7 ke dalam USB flash drive atau DVD. untuk install Windows 7 dari USB flash drive atau DVD, apa yang perlu anda lakukan adalah memasukkan USB flash drive ke dalam USB port atau memasukkan DVD ke dalam DVD drive dan run software ini.

p/s : install sofware. 
then follow 3 super easy steps kat bawah untuk langkah selanjutnya.


             STEP 1            

Image
browse file ISO Windows 7 anda. software ini akan menghasilkan USB drive dan DVD yang bootable. Bootable media(USB drive dan DVD) membenarkan anda install Windows 7 tanpa perlu run operating system(OS) yang telah sedia ada di dalam laptop/ desktop anda terlebih dahulu. anda perlu menukar boot order of drives di BIOS kepada USB drive atau DVD drive untuk  membenarkan anda run Windows 7 installation terus dari USB flash drive or DVD setelah anda reboot laptop/ desktop anda. 
p/s : sesetengah laptop model lama tidak mempunyai option boot menggunakan USB drive. jadi anda perlu boot menggunakan DVD drive.

             STEP 2             

Image

anda boleh membuat pilihan sama ada anda ingin copy ISO Windows 7 tersebut ke dalam USB drive atau DVD.   semak jika laptop/ desktop anda support boot menggunakan USB drive atau tidak. jika laptop anda tidak support boot menggunakan UBS drive, maka wajiblah bagi anda untuk memilih DVD sebagai media.
p/s : jika anda memilih untuk burn to DVD, pastikan laptop/ desktop anda boleh burn DVD.

             STEP 3             

Image



Download:
HOTFILE LINK




13 comments:

  1. kawan kita tanya..bila boot keluar menu gambar macam atas tu ke.saya asyiktertangguh nak buat bootable usb ni..penting juga buat mcmni...

    ReplyDelete
  2. @yahaya gambar kat atas just untuk copy iso Windows 7 ke dalam pendrive atau DVD dan menjadikannya bootable. then bila boot akan keluar options sama ada untuk UPGRADE atau CUSTOM INSTALL. pilih CUSTOM INSTALL untuk install FRESH COPY of WINDOWS 7, pilih UPGRADE untuk UPGRADE. panjang gak steps seterusnya kalau nak terangkan, kalau ada request sy try buat tutorial untuk PROSES SEMASA FORMAT. ada sesiapa nak request?

    ReplyDelete
  3. Hohoho dengan pantas aku download :D

    Thanks bro :]

    ReplyDelete
  4. @Melz
    silakan download selagi link NOT DEAD. kalau LINK DEAD bgtau ye, hehe

    ReplyDelete
  5. aku sebenarnya tak beberapa paham sangat kalau bab it ni...tpi layan je la...hehe

    ReplyDelete
  6. ilmu yg bgus bro...nice...nk try pas ni...

    ReplyDelete
  7. ilmu mesti mau share, br berkembang :D

    ReplyDelete
  8. salam bro
    yang window 7 tu kan dah beli cd siap2 kat kedai
    nak install tu jea

    ReplyDelete
  9. kalau dah ada cd just run mcm biasa. reboot then format macam biasa

    ReplyDelete