December 15, 2010

Invalid Serial Number di Adobe Photoshop CS5 ?

muahaha, mesti ramai pengguna adobe photoshop (PS) di luar sana kan. aku pun pengguna PS, tapi really newbaby and newbie. belajar pun guna internet, semata-mata untuk buat header dan edit gambar2 dalam blog ni. kalau ada sifu expert mesti aku dah expert sekarang ni. xpe, nanti bila dah expert insyaallah aku akan buat tutorial segmen tutorial dan trick Adobe Photoshop kat sini.

aku pengguna adobe photoshop cs5 pirate version. depa sekarang ni dah bijak, depa boleh automatic update adobe photoshop kita untuk check serial yang kita gunakan walaupun kita sudah untick "automatic update". serial yang aku gunakan sudah di detect sebagai "invalid". solusi di bawah aku dah gunakan dan terbukti berkesan untuk mengatasi masalah aku. benda baik ni kena share2. baru berkembang seperti kiambang di tasik madu, btol x ?



INVALID SERIAL NUMBER (32-bit) PROBLEM

P/S: Crack ini hanya untuk 32-Bit Windows
 
Cara mengatasi: browse Adobe Photoshop installation directory korang (kemungkinan besar kat) " C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS5 " dan gantikan amtlib.dll dengan yang baru yang disediakan di dalam crack kat bawah ni

Download Crack (32-bit)

 
 
INVALID SERIAL NUMBER (64-bit) PROBLEM
 P/S: Crack ini hanya untuk 64-Bit Windows
 
Cara mengatasi: Untuk 64 bit versions of Windows  (Win 7 x64), dua copies amtlib.dll mesti digantikan. (backup original amtlib.dll korang)
Pertama, korang kena copy 32-bit crack (download link ada kat atas) amtlib.dll ke dalam "X:\Program Files (x86)\Adobe\Adobe Photoshop CS5\" dan overwrite file yang telah sedia ada kat situ. 
(P/S: Pastikan korang gantikan x86 amtlib.dll dengan 32-bit crack, BUKAN 64-bit crack).
(P/S/S: pastikan korang Copy and Replace file tersebut).

Lastly, korang copy 64-bit crack (download link ada kat bawah) amtlib.dll ke dalam "X:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS5 (64 Bit)\" 
(P/S: Pastikan korang gantikan x64 amtlib.dll dengan 64-bit crack, BUKAN 32-bit crack).
(P/S/S: pastikan korang Copy and Replace file tersebut).
Download Crack (64-bit) 

5

p/s: gunakanlah software yang original, hapuskan cetak rompak. hehehe. 

p/s/s: kalau masih x faham, jangan segan-segan untuk drop masalah korang kat sini. =)

3 comments: